D-link6

D-link6

D-link6

D-link6

تجهیزات عکاسی برای اینکه عکاس حرفه ای باشید


عکاسی برای بسیاری از مردم تنها در فشردن یک دکمه بر روی گوشی هوشمندشان خلاصه می شود و لزومی به بررسی نور، دیافراگرم، زاویه، سرعت شاتر و تمرکز نیست. فقط کافیست مطمئن شوند که چشم همه در عکس باز است. اما برای کسانی که تقاضای بیشتری دارند و یک شات بی نقص و زیبا برای ثبت یک لحظه می خواهند این روش کار نخواهد کرد. عکاسی به صورت جدی در عمل به چیزی فراتر از فشردن یک دکمه احتیاج دارد و نیازمند انبوهی از لوازم جانبی حرفه ای برای انجام آن می باشد. لیست زیر به شما کمک میکند عکسهایی  شیک و پرزرق و برق با دوربین DSLR خود بگیرید، اما اگر میخواهید دید بهتری برای عکاسی داشته باشید در خانه نشستن و درباره عکاسی مطالعه کردن منفعتی برای شما نخواهد داشت، پس سری به طبیعت بزنید و عکاسی را تمرین کنید.


بند مخصوص دوربین های سنگین؛ از آنجاییکه وزن دوربین های DSLR معمولا برای حمل کردن در موقع عکاسی کمی دردسر ساز است نیازمند یک بند برای نگه داشتن و همینطور محافظت از دوربین در برابر سقوط ناگهانی از دست است.


کیف دوربین؛ برای جلوگیری از ریخت و پاش بهتر است که برای دوربین عکاسی خود کیفی تهیه کنید تا تمام لوازم جانبی دوربین داخل کیف قرار گیرد.


لنز حرفه ای؛ با استفاده خلاقانه از لنز میتوانید کیفیت عکاسی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید، لنزها انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی مشخصی در اختیار شما میگذارند. لنزهای استاندارد، ماکرو، تله فوتو چند نمونه از انواع لنز می باشند.


سه پایه؛ جهت جلوگیری از هرگونه لغزش و تار شدن احتمالی عکس بهتر است که از سه پایه استفاده کنید.


فیلتر لنز؛ جهت ایجاد تغییرات در کمیت یا کیفیت نور و با توجه به نوع عکاسی (رنگی، سیاه سفید و..) از فیلتر استفاده کنید. 


یک هارد دیسک قابل حمل؛ اگر میخواهید برای چند روز متوالی بی وقفه عکاسی کنید، به یک هارد دیسک برای بکاپ گرفتن از گنجینه با ارزش خود نیاز دارید.

پاور بنک؛ از ملزومات عکاسی یک پاوربنک متناسب با دوربین است.


کارت حافظه حرفه ای؛ جهت ذخیره ی عکس با سرعت بالا مورد نیاز است.


نرم افزار فتوشاپ؛ بهتر است که از یک نرم افزار جامع و حرفه ای برای ادیت عکس استفاده کنید.


دستمال مناسب؛ از آنجایی که در هنگام عکاسی باتوجه به شرایط، احتمال کثیف شدن لنز در هر لحظه ممکن است، به یک دستمال مناسب برای تمیز کردن لنز نیاز دارید.


استفاده از این لوازم جانبی به صورت صحیح از شما عکاس بهتری میسازد، اما هوش و خلاقیت عکاس برای بدست آوردن یک تصویر عالی و در مرحله بعد، هنر کافی برای ثبت آن تصویر به بهترین شکل با هیچ ابزار جانبی بدست نمی آید و فقط با تمرین و کسب تجربه است که میتوانید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید. شما عکاسی به چه شیوه ای را ترجیح میدهید؟ فقط فشار دادن یک دکمه یا خلق یک اثر ماندگار حداقل برای خودتان؟

منبع: www.sakhtafzarmag.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.